МЕТРО ҚАЙ ЖЕРДЕ ЖӘНЕ ҚАШАН ПАЙДА БОЛДЫ?
Категориясы: Тарих
Метро - теміржол көлігінің бір түрі, оның жолдары көшелерден алшақ, көбінесе жер асты.
Бірінші метро желісі Лондонда (Ұлыбритания) салынды. Оның ұзындығы небәрі 3,6 км болды және 1863 жылы 10 қаңтарда ұшырылды. Оны «Metropolitan Railways» компаниясы салған, аударғанда «Астаналық темір жолдары» дегенді білдіреді. Осы атаудан «метрополитен» сөзі шыққан, ол әлі күнге дейін көптеген елдерде қолданылады.
Пойыздарды жер астында жүргізу идеясын кім ойлап тапты және ол не үшін қажет болды?
19 ғасырдың ортасына қарай саяхатшы Лондон вокзалдарынан Англияның кез келген жеріне дерлік жете алады. Бірақ бүкіл қаланың өзінде адамдар негізінен атпен және арбамен қозғалды. Лондонға жолаушылар тасымалдайтын теміржол бағыттары қаланың негізгі бизнес және сауда орталығына жете алмады. Бір станциядан екіншісіне жетудің ыңғайлы жолдары болмады.
1843 жылы Исабард Брунельдің жетекшілігімен Темза астындағы туннель ашылды. Бұл жаңалық жерасты темір жолының ыңғайлылығы мен сенімділігін дәлелдеді. Содан кейін Лондонның заң кеңесшісі Чарльз Пирсон 1846 жылы қаланың негізгі теміржол вокзалдарын байланыстыратын жер асты желілерін тарту туралы ұсыныс жасады. North Metropolitan Railway Co 1853 жылы құрылды және 1860 жылы қаңтарда Истон алаңында алғашқы туннель қазылды.
Бірінші метро желісінде 7 станция болды және сапар 33 минутқа созылды. Вагондарда газды жарықтандыру болды, Daily Telegraph газетінің хабарлауынша, газетті оңай оқуға болатындай жарқыраған. Ашылған күні әрқайсысы 4 вагон тартатын 6 локомотив әр 15 минут сайын жолға шығып, екі бағытта барлығы 120 рейс жасап, осы уақыт ішінде 30 мың жолаушыны тасымалдады. Бұл көлік түрінің ыңғайлылығы барлық күткеннен асып түсті және сол 1863 жылы Лондонда ұзындығы 30 км сақина желісін салу туралы шешім қабылданды. Ол 1868 жылы 1 қазанда Оңтүстік Кенсингтон станциясындағы бірінші желіге қосылып ашылды. Осылайша, алғаш рет бір жерасты трассасынан екіншісіне көшу мүмкіндігі туды.
Алғашында пойыздарды кокспен (көмірмен) жүретін паровоздар тартты. Сондықтан пойыздар туннельге күкірт түтінінің бұлттарын шашады. 1890 жылы 4 қарашада бу тартқышы электрлік тартқышқа ауыстырылды.
Жарияланған-2024-04-19 16:16:14 Қаралды-470
ЖЕЛАТИНСІЗ АЛМА ҚАЙНАТПАСЫ
Ұзынынан тілінген антоновка алмалары тайыз ыдысқа салынады. Ол ыдыстың жартысына дейін су құйылып, бұқтырылады да жұмсарғанша ұсталады.
Жыландар өз денелерін жей алады
Жыландар күйзеліске ұшырай алады және сондай жағдайда олар тамақтануы тиіс. Бірақ, олар үнемі олжаларын жей бермейді. Жыландар салқын қанды, бұл деген олардың дене температурасын реттей алатын жағдайда еместігін білдіреді. Олардың жылынуы үшін сыртқы ж
АЛШАДАН ЖАСАЛҒАН КӘМПИТ (пастила)
Алша жемістері піскенше қайнатылып, қабығы мен дәндерінен тазалау үшін електен өткізіледі.
СЕЛ
Сел - тау өзендерінің арнасында кенеттен пайда болатын, су деңгейі күрт көтерілген және құрамында қатты материалдар (тау жыныстарының қираған өнімдері) көп уақытша тасқын. Сел ұзақ жауған күшті нөсер жауын, мұздың күрт еруі нәтижесінде, өзен арнасына тау
Абайлаңыз, улы саңырауқұлақ!
Саңырауқұлақ жинаушының басты ережесі – тек сенімді болғанын жинау ережесіне қарамастан – адамдар бәрібір саңырауқұлақпен уланып жатады. Жыл сайын улы саңырауқұлақтардан 100-ден аса адам өліп жатады. Уланып өлу саны анағұрлым көп. Ең улы саңырауқұлақтарды
ҚОЛӨНЕРДЕ ТҮРЛІ-ТҮСТІ ЛАКТАР
Шап-шағын кішкене қорапшаның жып жылтыр қақпағына алтындап өрнек салыныпты. Оның иесінің кім болғаны қазір белгісіз. Бұл бір кезде атақты Лукутин фабрикасынан шыққан темекі сауыт.