UF

КӨРКЕМ СУРЕТТЕ ПАСТЕЛЬ

Категориясы: Өнер


Жан-Этьенн Лиотар. 1702-1789 жж. Натюрморт. Пастель Рококо.

 

Швейцария суретшісі Жан Этьенн Лиотардың мынау «Шоколад дайындаушы әйел» деген картинасына қараңдаршы.

Жан-Этьенн Лиотар. 1702-1789 жж. "Шоколад тасушы қыз"

Жап-жас қызметші әйел қолындағы фарфор табақша мен мөлдір таза су құйылған стакан қойылған табақшаны сәндене басып алып келеді. Уыздай жүзі, сымбатты мүсіні ерекше бір сүйкімділікке толы. Бас киімі, үстіндегі көйлегі, қолындағы табақшасы - бәр-бәрінен бір нұр шашырап тұрғандай.

Арада екі ғасырдан астам уақыт өтсе де (Лиотар XVIII ғасырда өмір сүрген), түп нұсқаның бояуы әлі күнге әрін жоғалтпаған.

Бұл картина майлы бояумен емес, пастельмен салынған. «Пастель» италияның «pasta» - «қамыр» деген сөзінен шыққан. Түрлі-түсті пигменттердің ұнтағына бор мен балауыз араластырып, қамыр илейді. Сосын одан жұмыр таяқшалар жасап кептіреді. Пастельде сан алуан реңк бар. Сондықтан оның қарындаш екеніне қарамастан онымен салынған шығарманы майлы бояумен салынған живопись туындысындай қабылдаймыз. Пастельді суға езіп, акварель мен гуашь секілді пайдалануға да болады. Пастель техникасы ертеден белгілі. Тіпті Леонардо да Винчидің өзі ара-тұра осы қарындашты пайдаланған. Алайда, Қайта өрлеу дәуірінің суретшілері пастельдің бояуы ұзаққа сақталмайды деп есептеп, темпера мен майлы бояуларды жиірек қолданды. Оның үстіне, олардың шығармалары пастельмен салуға келе қоймайтындай тым көлемді келетін.

Ал XVIII ғасыр суретшілері пастельдің бір тұтас жұмсақ жұғатын биязылығы мен әрлілігін өте қастерледі. Ол, шынында да, пастельдік бейнелеу өнерінің дәуірі болды. Ол замандағы күлтелі көйлек киген ханымдар мен бастарына парик, үстеріне, жағасына кесте төккен мундир киген төре жігіттерді бейнелеуге пастель келісіп кететін еді.

Сол тұста пастельді тез оңдырмай, ұзаққа сақтайтын ертінді табылды. Енді пастельмен салынған картиналар күнге оңбайтын, көп уақыттар бойы өңін жоғалтпайтын болды.

  Жарияланған-2016-11-16 20:32:22     Қаралды-404

Мәлімет сізге көмек берді ма

Загрузка...

ӘЛЕМНІҢ ҒАЖАЙЫП ОРМАНДАР

...

Орман ішінде қай жағына қарасаң да, небір кереметтерге кенелесің...

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ҚОРҒАЛЖЫҢ ҚОРЫҒЫ

...

Қорғалжың қорығы 1958 жылы Ақмола облысының бірнеше көлді (Қорғалжың, Теңіз) алқабының табиғат байлығын қорғау, құстарға қамқорлық жасау, қоқиқаз, аққулардың санын көбейту мақсатымен ашылды.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

КӨРКЕМ СУРЕТТЕ ЖАРЫҚ ПЕН КӨЛЕҢКЕ

...

Мынау Рембрандтың «Әулие әулет» атты картинасының көшірмесі. Жартылай қараңғы шағын бөлме. Сол жақта төбеде әлде бір мүйістен күн көзінің сәулесі түсіп тұр. Ол жас әйелдің беті мен құндақтағы сәбиге шашырапты.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ҚАРШЫҒА

...

Қазақ аңшыларының бүркіттен кейін колға ең көп ұстайтын кұсы - қаршыға. Дене тұрқы - 28-114 см, салмағы - 800-1500 г. Қос шалғылығының арасы - 100- 120 см. Тұмсық, тұяқтары қара. Қаршыға шегір көзді болып келеді. Доғалдау біткен қанатының қысқалығы, оның

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ЕСКЕРТКІШ

...

Салт аттының тегеурінді қолы құз-құяның ұшар басына жете бере асаудың басын әзер тартып тоқтатты. Екінші қолын алыс қиырларға қарай сілтепті.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

«ҚАРАКӨЗ» ҚУЫРМАСЫ

...

Қаракөз қуырмасын жасау үшін белок пайдаланылады. Сары уызынан мұқият тазартылған белок салқындатылады, көпіршітіліп шайқалады.

ТОЛЫҒЫРАҚ »