ДЕКОРАЦИЯ
Категориясы: Өнер
Сәнді киінген Золушка мәрмәр баспалдақпен өкпесі өшіп жүгіріп келеді. Түн ортасы болып, қайырымды сиқыршының сиқыры тарап кетпей тұрып үйіне жетіп алмақ. Туфлиінің түсіп қалғаны да ештеңе емес, тек тезірек үйіне жетсе екен!
Ол жүгіріп келе жатқан баспалдақтың өн бойынан алуан түсті шамдалдар нұр төгеді, жан-жағы самаладай жарқыраған кең сарай түп жақта, алыста сәнді бәйтеректер бой түзеген әсем парк мұнартады.
Осынау сәнді сарай да, ну бақша да, Золушка тұратын жұпыны үй де театр сахнасына орналасқан.
Бұл - Мемлекеттік академиялық Үлкен театрда қойылған «Золушка» балетіне арнап суретші П. Вильямс жасаған декорация.
Сахнаға әлі кейіпкерлер шықпай тұрып, тек П. Вильямс декорациясына қарап-ақ, біз ертегілерде ғана кездесетін ғажайып өлкеге тап болғандай, қазір бұрын-соңды құлақ естіп, көз көрмеген керемет оқиғаларды бастан кешіретіндей ерекше сезімге бөленеміз.
Қай-қай спектакльге де суретші декорация жасайды. Ол үйлерді де, көшелерді де, өзендер мен көпірлерді де, төбелер мен ну ормандарды да қолдан орната алады. Бөлмелердің жиһазы, актер ұстайтын кез келген бұйым суретші назарынан қағыс қалмайды.
Декорация жасамас бұрын суретші шығармада айтылатын дәуірдің тұмыс-салтын егжей-тегжейлі зерттеп алады, ол тұстағы адамдардың қалай киінгенін де сұрап біледі. Өйткені артистердің киімі де ол көрсеткен үлгімен тігіледі.
Спектакльдің ойдағыдай шығуы суретші-декоратор өнеріне де көп байланысты. Өйткені ол өз өнері арқылы спектакльдің негізгі рухын ашады. Байсалды да байыпты жасалған декорация көруші көңіліне бір түрлі әсер етсе, қызылды-жасылды, әлеміш декорация екінші түрлі әсер қалдырады.
Сондықтан да, декоратор - суретші кейіпкерлердің басындағы ахуалға айланысты сахнадағы жарықты да біресе жарқыраған жазғы таңның шуағындай, біресе айлы түннің солғын нұрындай қып сан құбылтып оырады.
Спектакль декорациясын жасау тек үлкен шеберлердің ғана қолынан келеді.
Шымылдық ашыла сала күллі залдың дуылдатып қол соғатынын жиі көреміз. Ол - декоратор суретшінің өнері театрға келген қауымға бірден ұнағанының белгісі.
Каменева Е. Кемпірқосақтың түсі қандай? -Алматы: Өнер, 1981. -168 б.
Жарияланған-2016-11-02 16:00:36 Қаралды-4043
ҚҰРАЛАЙ СҰЛУ БЕЛГІСІ
Қазақ поэзиясының жұлдызы Иса Байзақовтың «Құралай сұлу» атты поэмасы бар. Бұл поэмада Құралай сұлудың қайғылы да қасіретті тағдыры суреттеледі.
АҒАШ ШАҢҒЫНЫ АЛҒАШҚЫ КИГЕНДЕР СКИФТЕР
Аяққа киетін шаңғыны алғашқы кезенде халық ағаш ұлтан деп атапты.
ТҮРКІЛЕРДІҢ КӨНЕ ЖАЗБАЛАРЫ
Бағзы замандарда түркілер өз әліпбиін ойлап тапты. Ондағы әріптер қар бетіндегі құс іздеріне өте ұқсас, құйттай сына түріндегі сызықшалармен бейнеленді. Мұндай жазу «сына жазуы» (немесе ешкім сырын аша алмаған бұл жазулар «руна» деп аталады, руна сөзі гот
СҮЙЕКТЕН ЖАСАЛҒАН ҚАНДАЙ БҰЙЫМДАР БОЛАДЫ?
Мал шаруашылығымен, аңшылықпен айналысқан қазақ халқы жануарлардын сүйектерін де түрлі қажеттеріне жарата білген. Қазақ шеберлері үй жиһаздарын, саз аспаптарын, т.б. әзірлегенде оларды әшекейлеп безендіру үшін мүйіз бен сүйекті кеңінен пайдаланған.
МАҢҒЫСТАУ
Байлық тұнған түбек атанған ғажап өңір Маңғыстау Қазакстан Республикасының оңтүстік-батыс бөлігінде орналасқан. Ол «мың қыстау» сөзінен шыққан. Картадан қарағанда әйел адамның сүлбасы көз алдыңа елестейді.
БЕКІРЕ
Бекіре (осётр) - аузы кіші, тұмсығы сүйір, дене тұрқы 2 м-ге, салмағы 12- 24, кейде 80 кг-ға дейін баратын көшпелі балық. Теңізде және оған құятын өзендерде өседі. Олар уылдырықтарын сәуір-мамыр айларында өзенге шашқаннан кейін теңізге қайта оралады.