UF

АЛГЕБРА ҒЫЛЫМ РЕТІНДЕ

Категориясы: Ғылым


Алгебра ғылым ретінде – бөлімдер мен ұғымдардың пайда болу тарихы, жіктелуі.

Алгебраның ғылым ретінде пайда болу тарихы ежелгі дәуірдің сонау тереңдігіне дейін созылады. Дәл сол кезде арифметикалық амалдарды жалпылаудың негізі қаланды. Бұл бөлімді арифметиканың жалғасы ретінде сипаттауға болады, мұнда сандық мәндер алфавиттік белгілермен ауыстырылады. Біз әдеттегі қосу және азайту амалдарын жалпылау үшін жиындар элементтерімен жұмыс істейміз.

Алгебра – математиканың бір саласы. Ол бірнеше түрге бөлінеді:

• Бастауыш. Бұл бөлімде барлық сандық мәндер (тұрақты да, айнымалы да) әріптермен берілген.

• Жалпы. Ол өрістер түріндегі алгебралық құрылымдарды қамтитын тұтас жүйелерді зерттейді.

• Әмбебап. Бұл ғылымның бір саласы ғана. Ол алгебралық жүйелердің жалпы қасиеттерін зерттейді.

• Сызықтық. Бұл бөлім векторлық және сызықтық кеңістіктерді қамтиды.

Ежелгі тарих

Алгебра тарихы туралы мәліметтер көне қолжазбалармен байланысты. Сол кездерде арифметикалық амалдарды орындауға болатын натурал сандар ұғымы пайда болды. Бұл қажеттілік астрономиялық және басқа да есептеу түрлеріне байланысты туындады. Алгебра тарихын зерттей отырып, оның шығу тегі Ежелгі Грецияда болғаны белгілі болады.

Ғылымның пайда болуы ойшыл Диофантпен байланысты. Бүгінгі күні алгебраны кім ойлап тапқанын айту қиын, бірақ сандар үшін әріптік белгілерді алғаш рет осы адам енгізді. Алынған хабарламаларға сүйене отырып, Диофанттың сандарды азайту туралы білетіні және теңдеудің әртүрлі бөліктерінен терминдерді беруді білгені белгілі.

Басқа елдердің жарналары

Әл-Хорезми алгебраның негізін салушы болып саналады, бірақ ол арабтардан ерекше даму алды. Дегенмен, қазіргі әлемде қолданылатын араб цифрларын олар өз тілінде ойлап тапқан. Басқа елдерден келген өкілдер де ғылымның дамуына зор үлес қосты.

Қысқаша айтқанда, олардың жетістіктері төмендегідей:

• Үндістан. Үнділердің қосқан үлесі - олар нөл ұғымын енгізді, оны кейін арабтар мен еуропалықтар қолданды.

• Қытай. Бұл ел теріс және иррационал сандармен амалдарды орындауды үйрену арқылы математика саласына үлкен үлес қосты.

• Вавилон. Жергілікті математиктер теріс сандармен жұмыс істеуді білмесе де, квадрат теңдеулерді шешуді үйренді.

16 ғасырдың аяғында онда ол пайда болған математиканың бұл бөлігі қайтадан Еуропаға оралды. Бұған дүние жүзіне саяхаттап, математикамен таныс болған көпестер көмектесті. Феодалдық құрылыс ыдырағаннан кейін тағы бір итермелеу болды. Дамудың капиталистік жолына түскен елдер енді алгебралық амалдарсыз жүре алмады.

Алгебра – мектеп оқушылары мен университет студенттері зерттейтін ең қызықты ғылымдардың бірі. Студенттер математиканың осы бөліміне байланысты әртүрлі тақырыптар бойынша үнемі рефераттар жазып, есептер дайындайды. Болашақта олар өз жұмыстарын сабақта оқиды.

  Жарияланған-2024-04-09 16:08:10     Қаралды-366

Мәлімет сізге көмек берді ма

ДЕНЕҢ САУ БОЛСЫН ДЕСЕҢ...

...

Үйге таза ауа молынан кірсін, күннің сәулесі (шуағы) кіріп тұрсын. Сау болу үшін таза ауа, күннің шуағы өте керек екенін ұмытпа.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ШУ ӨЗЕНІ

...

Шу өзені - Қазақстан мен Қырғызстан жеріндегі өзен. Қазақстанда Жамбыл облысының Қордай, Шу, Мойынқұм, Сарысу аудандары жерімен ағып өтеді. Өзеннің Қазақстан аумағындағы ұзындығы - 800 км.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ҚҰЛАҒЫҢ САУ БОЛСЫН ДЕСЕҢ...

...

Құлағыңның құрылысы мен қызметін біл. Құлақ бастың екі самай сүйектерінің ішінде орналасқан.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

БІЛГЕ ҚАҒАН ЕСКЕРТКІШІ

...

Көне түркі жазулары ішінде көлемі мен мазмұны жағынан ең үлкен ескерткіш Түрік қағандығының атақты ханы Білге қағанға арналған. Арам ойлы жақын адамдары зұлымдык жасап, оны у беріп өлтірген. Қағанның құрметіне 735 жылы Орхон өзенінің жанына Кіші-Цайдам де

ТОЛЫҒЫРАҚ »

БАБАЛАРЫМЫЗ ҚАНДАЙ МЕКТЕПКЕ ОҚЫҒАН?

...

Таңертеңгі сағат жетіде мектепте сабақ бастауға жинала бастайды. Шәкірттер етегі жер сызған ұзын көйлектерінің белдерін жіппен буып алған.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ВАНИЛЬДІ КИХЕЛАХ

...

Қамырдан жасалған құырма сияқты тағам осылай аталады. Бұл тағам қамырға химиялық қопсытқыш қосып дайындалады.

ТОЛЫҒЫРАҚ »